19 Mart 2015 Perşembe

MARKA YARATIMINDA 10 KURAL

Marka yaratırken, öncelikle yapılacak işin (mal/hizmet) hedef kitlesine uygun iş yapabilecek nitelik ve kapasitede, vizyon sahibi patronlar ve yönetim kadroları gerekmektedir.

Günümüzde ister mal üretsin, ister hizmet tüm şirketler kurum ve kuruluşlar markaları ile tanınmaktadır. Ünlü, tanınmış markaları da bilinir kılan onların öncelikle isimleri, sonra amblem/logolarıdır.

Amblem ve Logo arasında ne fark vardır?

Amblem, bir markanın sadece işaretle dizayn  edilmiş, sembolleştirilmiş halidir.
Logo ise, yine bir markanın isim olarak yazılmış, dizayn edilmiş halidir.
Amblem ve logolar neredeyse 100 yılı aşkın bir süreden beri günlük yaşantımızda önemli bir yeri kapsamakta, isimleri markalaştırmaktadır. Yani sadece "isim", "marka" demek değildir.
Birçok firma vardır, büyük reklamlar, tanıtım çalışmaları yapmaktadırlar. Dolayısıyla isimleri herkes tarafından bilinir, ancak bir türlü marka olamazlar.

"Marka olmak" ne demektir?

"Marka olmak" İşletme (Yönetim, Organizasyon, Sistem), Üretim (mal/hizmet), Pazarlama, Satış, Dağıtım, Servis ve Tanıtım (Reklam, Görsel Kimlik, Halkla İlişkiler) konularında, bir ticari organizasyonun bir bütün olarak başarılı (tamamen verimli) olması demektir.
Yani bir firmanın ya da ürettiği bir mal/hizmetin isminin herkesçe bilinmesi, duyulması, çok meşhur olması onun bir marka olmasına yetmemektir.
Yani "Marka" demek ticari başarı demek, "Verimlilik" demektir. Bu da her konuda kalite ile olmaktadır (Toplam Kalite).

Marka nasıl yaratılır?

Mademki bir isim yaratmakla marka yaratmak arasında fark varmış ve genel olarak baktığımızda firmalar bir marka yarattıklarını sanarlarken, sadece meşhur isimler yaratabilmektedirler. O halde bakalım, gerçekten marka yaratmak neymiş, nasıl yaratılırmış, bunun kriterleri neymiş?

1- İşe uygun üst yönetim kadrosu,
2- İyi bir çalışanlar grubu, etkili iletişim
3- İyi bir ürün!
4- İsim
5- Markanın konumlandırılması
6- İyi tanıtım (Görsel Kimlik, Reklam, Halkla İlişkiler) ve "BIG IDEA"
7- Pazarlama/Satış
8- Servis/Dağıtım
9- Değerlendirme
10- Geliştirme/ARGE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder